Make rider's heart skip a beat ♥

Bestelling informatie

Hoe plaats ik een bestelling?

Online bestellen kan door de gewenste producten toe te voegen aan je winkelwagen. Dit kan door bij het product zelf rechts op “toevoegen aan winkelwagen” te klikken. Uiteraard nadat je de gewenste kleur, maat en aantal hebt aangegeven! Wil je weten wat je allemaal al geshopt hebt? Het maakt niet uit waar je je precies bevindt op de website, je winkelmandje staat altijd rechts boven in. Ben je iets te enthousiast geweest met bestellen? Geen paniek, verwijder het product uit je winkelmandje door naast het artikel op het kruisje te klikken.
Wanneer je helemaal uit geshopt bent kan je vanuit de winkelwagen doorgaan naar de kassa. 

Vul bij stap 2 in het bestelproces bij “Benodigde gegevens invullen”. Hier hoef je alleen de gegevens in te vullen die wij nodig hebben om je bestelling te kunnen verwerken en versturen.

Controleer bij stap 3 Besteloverzicht of alle gegevens juist zijn en selecteer een betaalwijze. Ga je akkoord met de algemene voorwaarden? Dan kan je de bestelling afrekenen. 

Makkelijk toch? Je ontvangt tot slot nog een orderbevestiging per mail.
We verwerken je bestelling zo spoedig mogelijk en kan je vervolgens binnen enkele werkdagen in huis verwachten.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten afleveren?

Het is mogelijk om je bestelling op een ander adres dan je factuuradres af te laten leveren. Bij stap twee kan je onderaan bij het factuur- en afleveradres aanvinken dat het afleveradres anders is dan het factuuradres. Er verschijnt vervolgens rechts een tekstvlak waar het afleveradres ingevuld kan worden.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wanneer je bestelling nog niet verwerkt en verzonden is, dan is het mogelijk om je bestelling te annuleren. Je kunt hiervoor contact opnemen met ons. Vermeld daar wel je ordernummer bij.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Wanneer jou bestelling is geplaats en nog NIET verwerkt en verzonden is, kan de bestelling nog aangepast worden! Neem daarvoor zo snel mogelijk contact met ons op!

Hoe wordt mijn bestelling bezorgt?

Jou bestelling wordt met POSTNL verzonden. Dit betekent dat op het moment dat jij een mail krijgt dat jou bestelling verzonden is, het normaals gesproken 1 tot 3 werkdagen kan duren voordat je deze thuis krijgt. Vaak krijg je via de mail ook een track & trace code zodat je het pakketje kan blijven volgen!

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Het is een optie om jou bestelling te komen afhalen. Dit kan ALLEEN IN OVERLEG. Neem daarvoor contact op met ons!

Betaal informatie

Hoe kan ik betalen?

Tijdens het bestelproces bij stap drie kan je een betaalwijze selecteren. Je kunt kiezen uit verschillende betalingsmethoden. Wanneer je een betaalwijze hebt gekozen, wordt je doorgeleid naar je eigen bank waar de betaalopdracht voor je klaar staat. Je wordt door je bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van je betaalrekening afgeschreven.

Houdt je bankpas en eventuele identificatiemethode bij de hand tijdens het besteltraject.

Kan ik ook na het ontvangen van mijn bestelling betalen?

Achteraf betalen met Klarna is veilig, eenvoudig en zonder extra kosten. Je vult je gegevens in tijdens het bestelproces en je betaalt wanneer het jou goed uitkomt tijdens de betaaltermijn van 30 dagen.

De betalingsgegevens van je aankoop vind je terug op de rekening die je van Klarna ontvangt. Natuurlijk kun je de betalingsgegevens ook altijd opzoeken door in te loggen in de Klarna app. Let op: maak het bedrag over aan Klarna, niet aan EQ Athletica!

Voor meer informatie over Klarna of vragen over een betaling verwijzen we je door naar de klantenservice van Klarna.

Is betalen veilig?

Wij maken gebruik van een beveiligde internetverbinding zodra je bij onze virtuele kassa bent. Dan krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Deze veilige verbinding heet SSL en herken je aan het groene slotje in je browser.

Kan ik BTW terug vragen?

BTW terugvragen doe je altijd bij de belastingsdienst tijden jou aangifte. Wanneer je een eigen bedrijf hebt en geen KOR regeling hebt, kun je de BTW terug krijgen. Hiervoor ben je wel de factuur nodig. Deze krijg je van ons sowieso via de mail, mocht je deze graag ook in de bestelling op papier hebben? Geef dan aan bij stap 1 uit het bestelproces dat je een eigen bedrijf hebt.

Zijn items gereseveerd als ik voor bankoverschrijving kies?

Wanneer je bij je bestelling kiest om te betalen via bankoverschrijving, dan komt jouw bestelling pas in ons systeem binnen, nadat we je betaling hebben ontvangen. Er kunnen een aantal dagen verstrijken tussen het overmaken van het bedrag en het door ons ontvangen van het door jou overgemaakt bedrag. De artikelen die besteld hebt, zijn niet gereserveerd voor jou zolang je betaling niet bij ons binnen is. In de tussentijd kan het dus gebeuren dat jouw bestelde artikelen uitverkocht zijn.
Wil je hier meer over weten of heb je vragen? Neem dan contact op met ons op!

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten binnen Nederland zijn standaard €5,95. In overige landen wordt het berekend op het moment dat jij gaat afrekenen.

Cadeaubonnen

Hoe kan ik een cadeaubon aanschaffen?

Zoek je een cadeau voor iemand maar schiet je niets leuks te binnen? Geef een EQ Athletica cadeaubon als geschenk. Super safe en altijd een succes. Je kunt kiezen uit bedragen van €5, €10, €15, €20, €25, €50 en €100.

Hoe lang is een cadeaubon geldig?

Bedenk jij je ook altijd net te laat dat je nog een cadeaubon ergens hebt liggen? Of is de geldigheidsdatum net verstreken? Bij cadeaubonnen van EQ Athletica hoef je je daar geen zorgen over te maken. De cadeaubonnen zijn onbeperkt geldig. Je kunt deze dus gerust in je portemonnee bewaren voor een volgend bestelling.

Kan ik mijn cadeaubon online inleveren?

Tof dat je een EQ Athletica cadeaubon hebt! Je wilt deze dus graag bij een online bestelling inleveren.

Vul tijdens het online bestellen de code van je cadeaubon links onderin je winkelwagen in bij cadeaubon en/of promotiecode toevoegen. Klik vervolgens op toepassen en de waarde die op het cadeaubon staat zal automatisch van het totaalbedrag verminderd worden. Het is niet mogelijk om de resterende waarde terug te ontvangen in de vorm van geld.

Cadeaubonnen zijn NIET in te leveren op items die in de aanbieding zijn, iets anders dan kleding én vaak niet geldig in combinatie met een andere kortingscode. Er kan tevens maar één cadeaubon per bestelling ingeleverd worden.

Retourneren / Ruilen / Garantie

Wat is het retourtermijn?

Het retourtermijn is ALTIJD 30 dagen vanaf de dag dat je jouw bestelling geplaatst hebt en dit geld voor de oorspronkelijke bestelling/order, mocht je iets willen ruilen dan is het van belang dat je dit snel communiceert i.v.m. de 30 dagen die lopen vanaf de oorspronkelijke bestellingsdatum. Voor retourneren is het belangrijk dat je contact met ons op neemt voor de voorwaarden.

Hoe kan ik retourneren?

Is je aankoop niet helemaal wat je ervan had verwacht? No worries, dan kun je deze altijd bij ons weer retourneren. Hieronder alles op een rijtje:

  • Retourneren kan binnen 30 dagen
  • Neem contact op en vul het retourformulier volledig in en stuur deze altijd mee retour.
  • Retourneer je de hele bestelling, dan ontvang je het totale bedrag min de verzendkosten terug op je rekening. (De door jou gemaakte verzendkosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening.)
  • Retourneer je een deel van je bestelling, dan ontvang je het aankoopbedrag van deze artikelen retour.
  • Retour sturen van je bestelling is op eigen risico. Bewaar daarom goed het afleverbewijs tot je retour bij ons is verwerkt.
 

Retouradres Nederland
EQ Athletica
TAV Retouren

Zandpolstraat 8
7764AL Zandpol
Nederland

Ik heb een verkeerd/beschadigt artikel ontvangen, wat nu?

Heb je een verkeerd artikel ontvangen? Of is deze stuk? Dat is erg vervelend. Daar gaat we zeker iets aan doen!
Wij willen dit graag samen met jou oplossen. Neem daarom eerst even contact op met ons! Foto’s zeggen meer dan woorden! Mail ons je gegevens, foto en bestelnummer en wij nemen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met je op.

Hoe lang heb ik garantie op een artikel?

Op alle geleverde artikelen zijn de garantiebepalingen van één jaar. Onder de garantie vallen fabricagefouten en materiaalfouten. Zodra een artikel door iemand anders dan EQ Athletica wordt gerepareerd, dan vervalt de garantie. Verlies van strasssteentjes, slijtage van siliconenzitvlak, kapotte ritsen en andere slijtage, zoals vermindering van kleur, dunner worden van de stof of vermindering in stevigheid van de kleding, door gebruik vallen niet onder de garantie. Schade als gevolg van geweld van buitenaf (zoals paardentanden, spijkers, schroeven, schuren of trekken) valt ook niet onder de garantie.

Ik heb een klacht, wat nu?

Hoe vervelend het ook is dat je niet tevreden bent over onze service of producten, wij horen dit graag! Als wij niet weten dat je ontevreden bent kunnen wij het probleem ook niet verhelpen. Neem daarom contact op met ons. Vermeld de beschrijving van de klacht of schade aan het artikel, en geef tevens je ordernummer door. Foto’s zeggen meer! Om je klacht goed te kunnen beoordelen kan je hier ook een foto bijvoegen.

Je klacht zal vervolgens binnen 48 uur in behandeling genomen worden. Houd er rekening mee dat het artikel waarover je een klacht hebt, eventueel ter beoordeling naar ons gestuurd moet worden in Zandpol

Persoonlijk tintje

Comfortabel

Passie

Community